lauantai 9. maaliskuuta 2013

Joensuu - Helsinki reissu

Käytiin nyt hiihtolomalla pienellä reissulla tuttavaperheen luona Joensuussa ja isän veljen luona Helsingissä :) Oli muuten kivaa! Autossakin oli harvinaisen mukava matkustaa, kun olin loman kunniaksi päättänyt pyörtää periaatteeni ja käyttää kaksia legginsejä housuina :D Siihen päälle vain rento svetari ja lenkkarit nii ai että! Tauoilla pystyi ottamaan vähän spurtteja, eikä legginsit hävettäneet kun tiesi ettei tule tuttuja vastaan :D

Joensuussa suurimmaksi osaksi vain tapettiin aikaa, syötiin hyvin ja käytiin rinteessä :) Tykkäsin kauheesti kun pääsin pitkästä aikaa laskettelemaan! Rakastan metsäreittejä (mitä ne nyt on) joissa tulee niitä kumpareita ja jyrkkiä mäkiä:) Eniten hävetti ehkä kun laskin jyrkkää mäkeä aivan hissien vieressä ja onnistuin taidokkaasti vetämään kuonolleni ja ulvomaan kuin mikäkin hullu kun jalkani uhkasi taipua erittäin epäluonnolliseen vinkkeliin.







Joensuusta jatkettiin sitten matkaa suoraan Helsinkiin, vaikka alunperin olikin suunnitelmissa käydä ensin kotona. Matka oli jälleen oikein rento, ehdin lukea tuon Reija Kaskiahon Ajolähtö nimisen kirjan, joka kertoo tosiaan perheväkivallasta nuoren pojan silmin. Tosi voimaannuttava lukukokemus:) Mulla oli luettavana reissussa myös saman kirjailijan kirja nimeltä Rastas mikä oli kanssa todella hyvä. Kertoi teiniraskaudesta, tykkäsin todella paljon koska loppu ei ollut ruusuinen mutta äidin henkisestä kasvua oli ihana seurata:)

Muuten kun ootte reissussa kannattaa käydä siellä lenkillä!:) Ihanaa vaihtelua kun ei oo aina ne tutut maisemat. Ite kävin juoksemassa molemmissa paikoissa mutta jotenkin pimeässä juoksemiseen tottuneena (kuulostaapa hassulle, täällä päin ei siis ole katuvaloja:D) siellä oli jotenkin liian valoisaa. 





No, Helsingissä ekana päivänä kierrettiin vaa Jumbo nopeesti ja lähettiin sieltä sedän luokse. Löysin kuitenkin tosi kivat lenkkarit puoleen hintaan :) Iskin kans silmäni aivan täydelliseen nahkatakkiin jollaisesta oon jo vähän pidempään haaveillut ja jota aion nyt ruveta käyttämään keväällä mopo kelien koittaessa:) Tosi lämmin, laadukas ja hyvin istuva! Ainoa miinus oli noi taskut joiden ansiosta tänään kaivelin paniikissa visaani lumipenkasta...




 Nuo norsuverhot <3 Bongasin kuosin verhoista. Kauheen näkösiä noi kaksi ylintä kuvaa:D kunnon pikselimössöä, anteeksi siitä.

Seuraavana päivänä kierrettiin sitten ihan Helsingin keskustaa eli perus stokka, kamppi yms. :) Sieltä mukaan lähti ihana vaalea farkkuliivi (n.25e vero moda), jota sovitin ihan huvikseen ja johon kuitenkin rakastuin. Uuden puuterin (Fit Me n.11e) ja meikkipussinkin (Mic Mac n.16e) haalin mukaani, edellisten hajottua :(


Kotimatka olikin ihan piece of cake, ja nukahdin heti kun pääsin sänkyyn :) Ja oli muuten ihana nukkua omassa sängyssä!



perjantai 8. maaliskuuta 2013

naistenpäiviä;)

Ihanaa naistenpäivää!

Tänään, naistenpäivän (ja tilipäivän!) kunniaksi, päädyimme ystäväni Lauran kanssa keskustaan kiertelemään:) ja mukaan tarttui;

1.) H&Mltä, ihana vain 3e maksanut musta topin tapainen:) Tuntuu hyvältä päällä ja niiiin rento! Tykkäsin myös alareunan leikkauksesta joka on takaa vähän pidempi.

2.) Seppälästä violetti glitterilakka 2e ja tummansininen Graffitilakka 50 snt (!!) jäljellä oli enää vaan valitettavasti yksi purtilo tuota tummansinistä ja jumalaton määrä sellasta hailakan kissankusen väristä keltaista :(

3.) Täydellisen sävyinen 2,90 maksanut halpis huulipuna :) En yleensä satsaa huulipuniin koska niitä on aina tarjouksessa, enkä ole huomannut huippukalliiden ja halpismerkkien välillä huimaavaa eroa, joka saisi minut käyttämään samansävyiseen huulipunaan 20-30e enemmän. Oon aina suosinut kirkkaita punaisia ja pinkkejä, mutta nyt päädyin sitten vähän vaaleampaan koralliseen pinkkiin :)

4.) Tangle teezer 21e, sokos. AH. Tästä mä olen haaveillut. Kauan. Oon vaan niin nuuka ihminen etten vaan oo saanut hankittua :) Nyt ekalla palkallani päätin sitten panostaa ja tämä tarttui mukaani:) Pinkkinä luonnollisesti;) Olin kuitenkin vähän skeptinen, sillä en itse ole koskaan kokeillut kyseista laitetta, kuunnellut vain muiden ylistystä. Kotimatkalla kuitenkin kokeilin, ja heti ekalla vetäisyllä huomasi eron normaaliin harjaan! Tää ei kisko yhtään vaan on tosi hellävarainen :) Mulla latvat kuivaa hirmu herkästi (varsinkin talvella) ja on muutenkin kuivat hiukset niin tää oli iloinen yllätys:) Hiukset tuntu tolla käsittelyn jälkeen silkkisille ja pehmoisille. Suosittelen, on joka euron arvoinen!

5.) Jukkapalmu :Dd oivoi. Kävimme äidin kanssa kiertelemässä kodin terrassa ja ihastuin jättimäiseen palmuun! Halusin kuitenkin vähän haastetta ja nappasin mukaani pienemmän version jota aion nyt rakastaa ja hoivata lempeästi jotta siitä kasvaisi samanlainen! Toivotaan että ei tullu nyt mitään kääpiöversioo mukaan :D Samalla reissulla ostin sille myös tarjouksesta söpön valkoisen ruukun (2e) :) nyt se nököttää tuossa pöydällä toisen viherkasvini vieressä. Melkonen viidakko.


 Kuvassa mulla on samainen  toppi, ei valitettavasti näy kovin hyvin :)

PAHOITTELEN kuvien huonosta laadusta, ne on otettu perunalla nimeltä samsung jotain :( Oishan mulla tuolla perheen yhteinen canonin järkkäri mutta en nyt jaksanut raahautua sitä etsimään :(


Toivottavasti muillakin oli ihana naistenpäivä :) <3








Eka postaus :)

Kuka olen?
- Anni, vuonna -96 syntynyt lukiolainen savosta. Mopotyttö ja puhelinmyyjä, ikuisuussäästäjä sekä laihduttaja. Eläinrakas jukkapalmun kasvattaja ja entinen hamsterin omistaja. Herkästi punastuva vaaleaverikkö ja ahkera instagrammaaja (anniisd) käykääs vilkaisemassa :)

Miksi aloin bloggaamaan?
- Oon nyt seurannut pidemmän aikaa muutamia blogeja ja tämä vaikutti todella terapeuttiselle tavalle ilmaista itseään ja kertoa elämästään:) Halusin myös kehittää tietokone taitojani mutta tähän mennessä oon vaa onnistunut polttamaan hermoni, tuskastumaan ja saamaan kivan huolirypyn silmien väliin, että en nyt tiiä siitä terapeuttisuudesta. Napsin myös paljon kuvia ja ajattelin että tämä voisi olla hyvä keino saada niitä purettua ja koottua :) Minulla on myös onnettoman huono muisti joten täältä vois kelailla sit päiväkirjan tapaan vähän mitä kaikkea on sattunut :)

Mistä aion nyt kertoa blogissani?
- Elämästäni, itsestäni ja intohimoistani :) Löydöistä, vaatteista ja vinkeistä jotka oon kokenut hyviksi. Ajatuksia ja mietteitä (toivottavasti!)

Eli tällaista blogia meinasin ruveta raapustelemaan. Vähän on muuten vaikeaa saada tota banneria tehtyä! Työn ja tuskan takana mokoma :(

Tää oli nyt ah niin upea ensimmäinen postaukseni, loppuun vähän kuvaa niin tiedätte millainen friidu täällä heittää settiä :)